Учнівське самоврядування "Романтик"
Серед безлічі дитячих занять у закладі освіти важливе місце відводиться учнівському самоврядуванню. Роботу учнівського самоврядування можна назвати ефективною. Штаби працюють на належному рівні та допомагають в організації виховної роботи в школі. А учнівський комітет намагається працювати як організаційний орган учнівства в школі.
Діяльність учнівського самоврядування здійснюється за чітко складеними планами засідань учнівського самоврядування та кожного штабу.
Діти,які входять до складу учнівського самоврядування, набули вже деякого досвіду в плануванні.
Структура самоврядування в нашій школі мало чим відрізняється від інших. Це Голова шкільного самоврядування, заступник, та члени шкільної республіки, тобто штаби.
У школі працюють 7 штабів: «Лідер», «Навчання і дисципліни», «Дозвілля», «Милосердя», « Живи, книго!», « Здоров’я і спорту» та "Редколегія".
Самоврядування в школі виконує функції:
1 . Забезпечення порядку в школі, організовує чергування у школі;
2. Контроль за відвідуванням школи учнями;
3. Проведення загальношкільних лінійок, зборів, виставок, круглих столів;
4. Організація дозвілля, творчих свят, змагань;
5. Організація самообслуговування в класах, контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог;
6. Організація роботи з благоустрою території школи;
7. Участь у розробці плану роботи школи на новий навчальний рік;
8. Участь у проведенні педагогічних рад, на яких розглядаються питання учнівських колективів.
Мета - виховання самодостатньої особистості, здатної відповідати за свої рішення та вчинки.
Принцип- «самі вирішили, самі зробили, самі відповідаємо».
Що нас об'єднує - прагнення зробити життя змістовним, радісним, цікавим, бажання діяти разом.
Що для нас найдорожче - свобода думки, особистість.
Про кого турбуємося - про менших і слабших за нас, одне про одного та про тих, хто в біді.
Що нам допомагає жити - гра, фантазія, вигадка, те, що ми вирішуємо і робимо самі.
Ми співпрацюємо - з усіма, кому зрозумілі і не байдужі наші інтереси, справи, хто готовий нам допомогти.
Ми самі вирішуємо - які справи, свята нам проводити.
У цьому навчальному році членами самоврядування нашої школи було проведено багато змагань, квкстів, конкурсів, свят. Традиційно у вересні ми проводимо конкурс «Квітковий Вернісаж». Вчителі, учні нашої школи на чолі із радою учнівського самоврядування не залишаються байдужими і беруть активну участь у виборі найкращої композиції.
Учні нашої школи взяли активну участь у акції "Допоможимо друзям нашим меншим...". На деревах поблизу школи з'явилися годівнички. Учнівське самоврядування провело прибирання території школи.
У жовтні було проведенні урочистості з нагоди Дня вчителя, провели святковий концерт до Дня захисника та захисниць України.
Був проголошений конкурс малюнків «Найкраща осінь».
Провели акцію « Запали свічку» «Колосок пам'яті» в день пам'яті жертв Голодомору та політичних репресій.
День СНІДу нагадав нам про проблеми, які існують у світі, та як потрібно до цього ставитися.
1 грудня усі учні нашої школи приєдналися до акції «Скажемо сніду -НІ!».. Педагогом-організатором та класними керівниками були проведені бесіди на тему "СНІД- чума XXI століття".
У нашій школі проводиться безліч конкурсів малюнків на різні тематики.
Переможці були нагороджені грамотами.Такі заходи підвищують самооцінку дітей та виховують справжніх лідерів.
Кожного місяця ми проводимо рейди по школі з перевірки стану класів, робочих зошитів та щоденників. Шкільне майно поважає більша частина учнів. А прикладом для них виступаємо ми - шкільне самоврядування.
Редколегія і педагог-організатор кожного місяця випускають шкільну газету «Романтик». Таким чином наші учні за цей час прийняли участь у багатьох конкурсах та акціях. Це організовує і дисциплінує учнів, та відволікає від непотрібних думок.
Те, що ми зібрались разом - це тільки початок, те, що ми продовжуємо залишатися разом - це вже досягнення, те, що ми працюємо разом - це справжній успіх.
А роботу нашого самоврядування прошу визнати задовільною.
Робота учнівського самоврядування направлена так ,щоб від рівня, коли рішення приймається з ініціативи дорослих разом із дітьми до того рівня коли рішення ,що приймаються з ініціативи дітей під керівництвом дорослих.
Коли ініціатива належить дітям ,вони беруть активну участь у процесі прийняття рішень, але під керівництвом дорослих.
Лише через особисту участь вони можуть розвинути власні здібності і навички сформувати життєві цілі самоствердитись і самореалізуватись,а допомогти їм -наше завдання , завдання всього педагогічного колективу.
Головними вимогами для успішного розвитку учнівського самоврядування мають бути:
- зацікавленість у його розвитку адміністрації, педагогічного колективу та більшості учнів;
- чіткий розподіл обов'язків по керівництву органами учнівського самоврядування;
- оптимальна структура учнівського самоврядування з урахуванням специфіки закладу ;
- чітка система роботи органів учнівського самоврядування в масштабі закладу (єдина документація, вимоги, дні засідань);
- організація системи змагань через органи учнівського самоврядування;
- гласність у його роботі (стенди підсумків змагань, стінгазети, бюлетені тощо);
- нагородження, заохочення переможців через систему роботи учнівського самоврядування.
Дієвість роботи учнівського самоврядування тільки тоді буде результативною, коли базуватиметься на таких провідних принципах:
• тактовне, дохідливе роз'яснення учням їх посильної участі в управлінні навчально-виховним процесом;
• залучення учнів до роботи в органах учнівського самоврядування, штабах, комісіях, постійних та тимчасових формуваннях;
• педагогічне керівництво колективною творчою діяльністю дітей та їх самоврядуванням;
• широке використання в практичній роботі педагогіки співробітництва; розширення гласності в роботі органів учнівського самоврядування;
• організація індивідуального та групового змагання, підведення підсумків та нагородження переможців.